No SSO cookie

Recomanda prietenilor Utilecopii.ro

Consideri ca O alimentatie sanatoasa pentru copii poate fi de folos si prietenilor sau cunostintelor tale?

Da un share si spune-le si lor despre acesta!

O alimentatie sanatoasa pentru copii

In Alimentatie , adaugat in
(0/ 0)
Printeaza Articol

Pentru o dezvoltare armonioasa, copii au nevoie de nutrienti si vitamine. Ele sunt esentiale in procesul de crestere al copilului.

O alimentatie adecvata este foarte importanta pentru dezvoltarea normala a copiilor. In copilarie este asezata piatra de temelie a constitutiei corpului la copii, constitutie care va dainui pana tarziu In viata adulta.

alimentatie copilDin acest motiv, organismul copiilor si adolescentilor este foarte sensibil la alimentatie.

In comparatie cu dimensiunile mici ale corpului, copiii necesita multa hrana.

Cel mai mare consum de energie are loc In jurul varstei de 15-18 ani.

In timpul procesului de crestere de-a lungul pubertatii, creste si necesarul zilnic de calciu (1200 mg/zi), fosfat (1600 mg/zi) si fier (baietii: 12 mg/zi; fetele: 15 mg/zi).

De asemenea, In timpul copilariei are loc adaptarea stilului alimentar la cel al adultilor.

Prea mult


Rezultatele unui studiu arata faptul ca deja din al doilea an de viata, unii copii Incep sa aiba deprinderi alimentare asemanatoare adultilor. De aceea, cantitatea ingerata de proteine, grasimi si zahar uneori este prea mare pentru copii.

Acestui fapt se datoreaza consumul ridicat de carne, mezeluri si dulciuri. Pe termen lung, aceste deprinderi se pot observa . Fiecare al treilea adolescent si al cincilea copil este supraponderal.

Prea putin


Pe de alta parte, consumul de alimente bogate In glucide (paine din faina integrala, taietei, cartofi, orez) era puternic diminuat.
Alimentatia cu continut mare de amidon si fibre este extrem de scazuta la copii.

Printre substantele minerale importante in alimentatie se numara calciul, fierul si iodul. Produsele lactate sunt bogate In calciu.

Un pahar de lapte de 250 ml si trei felii de branza de aproximativ 90g contin 1000 mg de calciu. Carnea macra si legumele furnizeaza cantitati semnificative de fier.

Iodul se regaseste In pestele de mare si sarea de bucatarie iodata.

Alaturi de calciu, vitamina D joaca un rol important In schimburile de substante de la nivelul oaselor. De aceea, furnizarea unei cantitati suficiente organismului unui copil este foarte importanta In perioada de crestere. Vitamina D se mai sintetizeaza la nivelul tegumentului sub influenta razelor UV.

Din acest motiv, incurajeaza-ti copilul sa petreaca cat mai mult timp In aer liber, cu atat mai mult cu cat si miscarea este buna pentru osteosinteza.

Contractiile musculare stimuleaza osteoblastele (celule din tesutul osos), care determina cresterea sintezei de masa osoasa. Acidul folic joaca un rol important In diviziunea si regenerarea celulara, de aceea necesarul este ridicat In perioada de crestere.

Din acest motiv, necesarul zilnic creste de la 200 µg/zi, intre unu si patru ani la 400 µg/zi, intre 10 si 18 ani. Alimente bogate In acid folic sunt varza, conopida, mazarea, spanacul, painea din faina integrala, leguminoasele, taratele de grau si germenii de grau.




Cuvinte cheie: Obiceiuri sanatoase in alimentatie , Dezvoltarea copilului , Alimentatia copilului



Posteaza un comentariu folosind contul de Utilecopii.ro

btn_anunturi

Reclama
close_button

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?