Sectiune a roportal.ro
Ajutor - Cautare - Membri - Calendar
Versiune completa: Gutuile
UtileCopii Forum. Utile Despre Copii > Diverse > Terapii si tratamente naturiste
andaro
Gutuile, denumite popular "mere de aur", sunt fructe ale caror proprietati sunt recunoscute in medicina populara, ceea ce a dus la aparitia diverselor legende. Una spune ca fructul oprit din care a muscat Adam nu era mar, ci rodie sau gutuie.

Gutuia reprezinta un adevarat izvor de sanatate pentru organism, gratie compozitiei deosebit de bogate in vitamine si minerale: provitamina A, vitaminele B1, B2, B6, C, E, PP, calciu, fosfor, fier, sodiu, potasiu, sulf, cupru. Mai contine apa, zaharuri, acizi organici, pectine, protide, tanin, mucilagii (mai ales in seminte).

Ceaiul din gutui, impotriva racelii, tusei si raguselii

Īn medicina alternativa, gutuia este utilizata pentru proprietatile sale antiinflamatorii, astringente, analgezice, antispastice, emoliente, digestive, diuretice, expectorante si tonice.
Medicina traditionala a folosit dintotdeauna gutuia ca remediu pentru diferite afectiuni. Astfel, ceaiul din gutui cu putin zahar reprezinta un remediu contra tusei si raguselii. Ceaiul din frunze, in amestec cu flori de tei, este indicat in amigdalite si raceli. Zeama din frunze de gutui se aplica pe rani infectate, iar ceaiul din samburi, in amestec cu zahar candel (glucida alimentara formata din cristale de zaharoza) si cu tarate de grau, este folosit contra tusei. Ceaiul din frunze uscate este adjuvant in caz de insuficienta cardiaca si in bolile de ficat.

Adjuvant in afectiunile pulmonare
Cea mai importanta proprietate a gutuilor este aceea de fortifiere a organismului. De asemenea, stimuleaza apetitul si, din acest motiv, poate fi consumata de persoanele anemice, slabite, aflate in convalescenta, de copii si batrani. Fructele, semintele si florile au caracter astringent si fortifica ficatul si pancreasul.