Copiii născuți în familii în care li se vorbește în 2 limbi, chiar de la o vârstă foarte fragedă, au un avantaj în viață, deoarece a auzi mai mult de o limbă oferă un stimul mintal copiilor. Așa consideră o echipa de oameni de știință de la Școala Internațională de Studii Avansate din Trieste, Italia, în urma unui studiu efectuat pe sugari în vârstă de șapte luni.
Înainte de a spune chiar și primul cuvânt, copiii crescuții în familii bilingve au un start mai bun pentru viitor.

După spusele autorului studiului, Jacques Mehler, în țările europene, părinții sunt prudenți în a-și îndrepta copiii spre o educație bilingvă și în familie vorbesc doar o singura limbă. Acestea pot fi consecința faptului că se ei îngrijorează pentru viitorul copiilor, mai ales pentru perioada când aceștia vor merge la școală. Studiul lui Jacques Mehler le demonstrează însă că temerile lor nu sunt fondate.

Studiul echipei italiene a fost făcut pe 40 de copii, jumătate din ei auzind acasă limba italiană și o altă limbă precum spaniola, engleza, araba sau daneza. Cealaltă jumătate erau copii ai căror părinți vorbeau numai italiană, auzind o singură limbă în familie. Cu ajutorul unor desene animate a fost testată abilitatea sugarilor de a procesa diverse informații: două tipuri diferite de trisilabe se aud cu o fracțiune de secundă înainte ca un personaj de desene animate să apara pe una din cele 2 zone de pe monitor. Prin această probă se testează capacitatea bebelușilor de a anticipa unde o să apară personajul doar pe baza ascultării sunetului, iar copiii bilingvi au demonstrat că dezvoltată această capacitate mai rapid decât ceilalți. Grupul de copii bilingvi a învățat sunetul nou și l-a folosit cu succes, spre deosebire de cei monolingvi.

Acest studiu confirmă faptul că încă de la o vârstă foarte fragedă copiii disting sunetele limbilor diferite. Însă aceasta nu înseamnă neapărat că ei sunt mai inteligenți, ci doar că dobândesc de mici capacitatea de comutare între limbi pe care copiii monolingvi o dezvoltă mai târziu.