Directiva 1999/44/UE privind vanzarea produselor de consum si garantiile asociate a fost transpusa in legislatia bulgara. Normele se aplica pentru achizitionarea de bunuri mobile materiale. Exista doua tipuri de garantii -legale si comerciale.
Vanzatorul va fi raspunde pentru orice lipsa de conformitate a produsului cu contractul de vanzare, care exista in momentul livrarii produsului si care apare in termen de maxim doi an de la data livrarii.

Orice lipsa de conformitate a produsului de consum cu contractul de vanzare, care apare in termen de 6 luni de la livrarea produsului, este considerata a fi existat la momentul livrarii sale, cu exceptia cazului in care aceasta prezumtie este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

In momentul aparitiei lipsei de conformitate consumatorul are dreptul de a solicita aducerea produsului la conformitate. In acest caz, consumatorul poate alege intre repararea produsului sau inlocuirea sa cu unul nou, cu exceptia cazului in care acest lucru este imposibil.

Aducerea produsului la conformitate trebuie sa fie gratuita. Daca sunt indeplinite conditiile, consumatorul poate solicita si:
1. desfiintarea contractului si restituirea sumei platite sau
2. reducerea pretului. Consumatorul nu are dreptul de a solicita rambursarea sumei platite sau reducerea de pretului produsului, in cazul in care vanzatorul este de acord sa inlocuiasca produsul cu unul nou sau efectueaza reparatia in termen de o luna de la depunerea plangerii de catre consumator.

Garantia comerciala reprezinta orice obligatie asumata de vanzator sau producator prin declaratii publice sau publicitate, de a rambursa pretul platit de consumator, de a inlocui sau repara produsul in cazul aparitiei unei lipse de conformitate, fara a impune consumatorului cheltuieli suplimentare.
Indiferent de faptul ca exista sau nu o garantie comerciala, vanzatorul va raspunde pentru orice lipsa de conformitate aparuta in temeiul garantiei legale.

Inlocuirea
Vanzatorul nu este obligat sa inlocuiasca un produs daca acesta functioneaza normal si nu prezinta nicio lipsa de conformitate.

Preturi
Moneda nationala a Bulgariei este Leva.
Pretul trebuie sa fie afisat pe produse sau in apropierea acestora. TVA trebuie sa fie inclusa in pret. Vanzatorul este obligat sa emita un bon pentru consumator. In cazul in care vanzatorul nu reuseste sa emita acest bon, autoritatile pot dispune sanctiuni.

Taxe
In Bulgaria nivelul TVA este de 20% pentru toate produsele si serviciile.

Modalitati de plata
Cele mai comune modalitati de plata in Bulgaria sunt in numerar, card de credit si de debit.

Reduceri
Vanzarile de soldare pot fi realizate la sfarsitul verii si la sfarsitul iernii. Sfarsitul de vara sau de iarna au perioade, nefiind restrictionate prin lege.
In timpul reducerilor de pret consumatorul are aceleasi drepturi ca si pentru vanzarile normale, cu privire la lipsa de conformitate.
Orice reducere de pret trebuie sa fie anuntata intr-un mod clar, lizibil pentru fiecare produs sau grup de produse identice:
• prin mentionarea noului pret langa pretul vechi, care va fi barat, sau
• prin mentiunea"pret nou", "pretvechi" langa valorile corespunzatoare, sau
• prin mentionarea reducerii procentuale si a noului pret langa pretul vechi, care va fi barat.

Orare de functionare
Centre comerciale si mall-uri:
Luni -Vineri -10.00-22.00
Sambata -10.00-21.00/22.00
Duminica -10.00-15.00
Alte magazine:
Luni -Vineri 9.00-19.00
Sambata 9.00-14.00
Duminica si de sarbatori oficiale -cele mai multe dintre ele sunt inchise.
In orasele mari, pot fi gasite benzinarii cu restaurante fast-food (burgeri, hotdog, bauturi, etc.), care sunt deschise 24 / 7.

Banci:
Luni -Vineri -9.00-16.30

Oficii postale :
Luni -Vineri -8.00-16.30
Joi -8.00-13.00

Informatii turistice
In cele mai multe orase din Bulgaria exista centre de informare turistica ce furnizeaza informatii de interes turistic.

Sursa: Centrul European al Consumatorilor Romania