Vedetismul, minciuna, senzationalul, vulgaritatea, placerile vietii sunt atitudini promovate de televiziune care-i influenteaza pe minorii ce urmaresc diverse emisiuni in intervalul de maxima audienta (prime-time, orele 19.00-23.00).
Violenta si sexualitatea sunt teme prezente intens pe micul ecran, conform ultimului sondaj Insomar.
Aproximativ 60% dintre respondentii studiului au spus ca televiziunea promoveaza violenta. Totodata, 33,9a%au spus ca tematica sexuala predomina la TV, ceea ce-i poate influenta negativ pe copii.
Cei care sunt parinti au declarat, in proportie de 85%, ca expunerea copiilor la continut violent in programele TV contribuie la manifestari de comportament violent. Parintii sunt ingrijorati de expunerea copiilor la limbajul de la televizor (77%), la stirile despre crime si sinucideri (76,7%), la violenta in familie (76,7%) sau la nuditate (74%), releva datele din studiul „Obiceiuri, atitudini si satisfactia publicului radio si TV”, prezentat ieri la sediul Consiliului National al Audiovizualului (CNA).
Prea mult timp la televizor
Pentru cei mai multi respondenti, urmarirea programelor TV este principalul mod de petrecere a timpului liber (in jur de 75%), pe locul urmator aflandu-se activitatile in aer liber (aproximativ 50a). Totodata, a crescut ponderea celor care se uita zilnic la televizor fata de 2004 cu 12 procente, ajungand la 82%, si a crescut numarul de ore petrecute in fata televizorului, in medie, la 5 ore pe zi.
Din Ev.Z.