Zelfs in de laatste week van juli, toen ik in het midden van mijn zichtbare poging om de WURL te soleren, een tikje was, kwam ik een man tegen op de top van Flagstaff die, terwijl hij zijn trekkingspaal optilde als een richtstok, het uitlegde elke pieknaam die op de WURL werd achtergelaten, alsof ik mijn onderzoek niet had gedaan voordat ik probeerde ze allemaal te koppelen, en niet midden in een semi-tijdgevoelig avontuur zat ... En ja, ik weet dat het schokkend is, maar hij trok zijn wenkbrauwen op en zei: "Echt?" toen ik hem vertelde dat ik alleen Nike Air Zoom Pegasus 33 Femme was.

Tegelijkertijd koester ik deze frustratie van het niet serieus genomen worden als een dromer van grote bergen, ik erken dat we ons in een tijd van bergreizen bevinden. Met de meeste 'eerste beklimmingen' op esthetisch beroemde lijnen over de hele wereld, willen mensen dingen sneller en moediger doen - een gevaarlijk brouwsel dat te veel elite en gerespecteerde bergbeklimmers de afgelopen twee jaar alleen al heeft verlaten, en niet te vergeten de alledaagse 'Weekendstrijders' verleggen ook grenzen op hun eigen fatale manieren.

Misschien wat me het meest irriteert, is Jordani?, mijn verloofde, bergen bekijken en nooit 'verwend' of gewaarschuwd worden door vreemden. Ik heb hem zijn bergambities horen horen, gierig 5.13 trad lijnen in de Alpen, en hij krijgt nooit een veeleisende toon. Ik denk niet dat ik ooit iemand heb horen zeggen: Nike Air Max Tavas Mujer "Wees voorzichtig!", Behalve zijn ouders en zussen. Hij zei tegen mezelf: "Ik denk niet dat een man me ooit heeft gezegd dat hij" wees voorzichtig "."

Alleen omdat ik een vrouw ben, wil nog niet zeggen dat ik extra waarschuwend advies nodig heb of een lezing of uitleg onder mijn salarisniveau. Zaai geen twijfel door te zijn, ik wil schreeuwen tegen iedereen die het probeert. Ik heb genoeg om alleen te overwinnen.

En hoewel dit een kwestie is van het gevoel dat ik anders word behandeld als een vrouw die doelen in de bergen nastreeft - alsof de standaard is om aan te nemen dat ik droom over mijn loonniveau - is het ook een kwestie van elitarisme. Ik benaderde vrouwen ook voor advies over de WURL, en hoewel sommigen hun beste wensen stuurden, namen anderen op dezelfde manier neerbuigende benaderingen. Nee, ik ben geen Nike Air Max 270 Damen professionele atleet. Maar dat zal me nooit beletten de randen van mijn comfortzones te verkennen.

Bijna 14 uur en 17 mijl in mijn eerste poging van de WURL, naderde ik Devil's Castle - een slecht uitziende piek van de vijfde klasse die de meeste reisverslagen en mensen die ik sprak, eerbiedigen als een van de belangrijkste cruxes van de route. De wolken kwamen en gingen de hele dag, hoewel de weersvoorspelling geen gewicht gaf aan onweersbuien of veel regen. Dus toen de hagelslag naar beneden begon te vallen, stopte ik op de noklijn en dacht dat het zou verdwijnen.

Toen sloeg de bliksem in. De donder rommelde. Binnen enkele minuten wist ik dat ik van de heuvelrug naar beneden onder de boomgrens moest kruipen, maar ik aarzelde. Ik wilde niet borgtocht. Ik wilde niet falen. Ik had het gevoel dat ik deze fakkel droeg en zo wanhopig dat ik hem wilde afleveren bij de Bells Canyon trailhead. Ik zou de waarheid van "Waarom niet?" Leveren - het potentieel van vrouwen in mijn handpalmen.

Maar zoals ik al zei, ik ben sterk en slim, dus ging ik de heuvelrug op, in een golf die ik nog nooit eerder had voorgesteld. Het miezerde vellen regen toen ik de onverharde weg door de buik van Little Cottonwood Canyon helemaal terug naar de auto rende.

Een redacteur bij een van de tijdschriften waar ik voor werk heeft een mantra voor de journalistieke wereld: "Veronderstellingen zullen ons verdrinken."

En ik denk dat dit veel verder Nike Cortez Femme gaat dan media-ethiek en lasteradvocaten. Ja, ik redde mijn eerste solo-poging van de WURL, en ja, ik was in staat om veel waardevolle informatie uit mijn tijd op de route te halen, zodat wanneer ik terug ga, ik een nog soepelere en betere dag zal hebben in de bergen.