De eerste keer dat ik nerveus stond aan het begin van een race sinds de sportdag van de basisschool was in oktober 2008 voor de Wimbledon 10K. Ik was begonnen met het lopen van slechts zes maanden, eerst rennen / lopen op een loopband en Adidas Stan Smith Womens daarna opbouwen tot een mijl rennen zonder buiten te stoppen.

De verste die ik zou rennen toen ik in de rij ging staan ??voor die eerste 10 km was 8 km en mij en mijn vriend Ros maakten zich allebei zorgen over of we Wimbledon Hill in één stuk zouden halen. Twee dingen vallen op vanaf die dag: opgetogen zijn over minder dan een uur finishen (57:17) en denken 'er is geen manier dat ik ooit nog eens 20 mijl extra kan rennen en marathon kan lopen'.

Maar in april 2010 deed ik precies dat toen ik de eerste van de vier marathons voltooide die ik tot nu toe heb gedaan. Bij de Marathon van Brighton had ik geen ander doel dan het te hebben genoten en er nog een te willen doen. Als ik er een tijd op druk waarvan ik dacht dat ik zou eindigen, zou ik zeggen 'minder dan 5 uur zou leuk zijn'. Dus toen ik binnen 4 uur 31 minuten klaar was, was Nike Air Max 270 Damen ik heel blij.

Het heeft 18 maanden geduurd voordat ik de weg naar het begin van een nieuwe marathon vond. Ik ging naar Nottingham voor de Robin Hood Marathon in september 2011, maar deze keer wist ik welk nummer ik op de klok wilde zien. Ik achtervolgde een sub-4 keer maar het zou niet zo moeten zijn. Gebrek aan training op de heuvels en het weer op de dag spanden samen om me thuis te zien worstelen in 4:17 - een PB van 14 minuten maar niet wat ik had gewild.

De teleurstelling van Nottingham speelde dit voorjaar in mijn hoofd toen ik trainde voor mijn derde en vierde marathons. Ik keerde terug naar Brighton Marathon in 2012 met mijn vriend SportyGirl en was het ermee eens dat ik haar als een trainingsrun zou runnen voor een sub4: 30 keer. Lopen met een vriend in een eenvoudiger tempo liet me toe om van de marathonervaring te Nike Air Max 90 Dames genieten en slechte herinneringen aan Nottingham opzij te zetten.

Zes weken later liep ik de marathon van Edinburgh. Mijn laatste lange run was zo goed gegaan als ik had kunnen hopen (18 mijl om 8:45 uur) behalve een Achilles-stam in de laatste mijl. Ik had een extreme versmalling aangenomen om me naar de startlijn te brengen en klaar om te gaan en met de woorden van mijn blogger K ‘SUB-4 OF BUST’ in mijn oren was ik klaar om te gaan. Dit keer eindigde het verhaal met een gelukkig einde: ik kreeg mijn sub-4. Eindelijk was marathonlopen logisch. Nu ... wat nu?

Als je bent zoals ik, dan heb je een algemeen overzicht voor komende races. Je hebt je misschien niet voor hen geregistreerd, maar je hebt ze zeker in de gaten. Natuurlijk zijn er degenen die je ALTIJD doet - of je dat wilt of niet - en dan zijn er de spontane waarvoor Nike Air Max 1 Mujer je je aanmeldt omdat AL je vrienden het doen. We zijn duidelijk een gemakkelijk te be?nvloeden groep.

In een perfecte wereld overwegen we verschillende opties bij het selecteren van onze volgende race. Laten we eens kijken naar 3 van de dingen die u moet overwegen voordat u zich aanmeldt voor uw VOLGENDE race.

Plaats. Plaats. Plaats.
Lijkt vrij eenvoudig, maar er moet veel aandacht worden besteed aan de locatie waar je wilt racen. San Francisco is een GEWELDIGE stad om te bezoeken, maar het kan Nike Air Max 270 Mujer een enorme uitdaging zijn om te rennen. Voor het geval je het niet wist, we hebben hier een paar heuvels. U moet dit in uw training meenemen.

Je moet ook rekening houden met het weer voor je bestemmingsrace - zal het heet, vochtig, regenachtig, koud zijn? Het weer kan soms onvoorspelbaar zijn, maar doe je uiterste best voordat je op die registratieknop drukt.

Je zou ook kunnen overwegen om dicht bij huis te racen. De voordelen van het slapen in uw eigen bed de avond ervoor kunnen niet worden onderschat. U hebt ook het scenario "Ik ben X vergeten in te pakken" uit de vergelijking verwijderd.