No SSO cookie

Recomanda prietenilor Utilecopii.ro

Consideri ca Vitamine importante pentru copii poate fi de folos si prietenilor sau cunostintelor tale?

Da un share si spune-le si lor despre acesta!

Vitamine importante pentru copii

In Sanatate , adaugat in
(5/ 1)
Printeaza Articol

Vitaminele sunt fundamentale in crestrea si dezvoltarea armonioasa a copilului. Descopera mai multe despre vitaminele A, C, D si E si iata cateva sfaturi pentru a obtine cantitatea zilnica necesara.

Toti copiii au nevoie de vitamine pentru a creste sanatosi!

 

Vitamina A in alimentatia copilului

De ce este importanta?

Vitamina A are rolul de a mentine sanatatea ochilor copiilor, cresterea oaselor si pentru a tine la distanta infectiile. Totusi, copiii mai mari si prescolarii, in special, nu primesc cat ar avea nevoie.

Mancarurile bogate in vitamina A sunt laptele, ficatul, branza, spanacul si cerealele. Alte surse bune sunt fructele si legumele portocalii si galbene, cum ar fi morcovii, dovlecelul si cartoful dulce.

Cantitatea necesara copilului tau:

- Varsta 1-3 ani: 300 mg/zi

- Varsta 4-8 ani: 400 mg/zi

- Varsta 9-13 ani: 600 mg/zi.

Cum sa obtii mai multa vitamina A?

● Jumatate de cana de suc de morcovi ofera cantitatea zilnica de vitamina A necesara pentru copilul tau.

● Hrana gatita creste cantitatea de vitamina A din mancare, asa ca morcovii copti au mai multa vitamina A decat cei cruzi. Ai grija, totusi, sa nu ii coci prea tare, vitamina A dispare atunci cand legumele sunt coapte peste rumenire.

● Daca micutul tau nu e fan al legumelor, incearca sa pui bucati de morcov moale in interiorul sandvisului, ca de exemplu sandvis cu ton si piure din amestec de cartofi dulci cu cartofi albi pentru o masa sanatoasa.

 

Vitamina C in alimentatia copilului

De ce este importanta vitamina C pentru copii?

Importanta pentru cresterea si dezvoltarea copiilor, vitamina C ajuta la prevenirea infectiilor si vindeca rani, cum ar fi juliturile de pe picioarele copiilor.

Piperul, citricele, capsunile, tomatele, mango si broccoli sunt bogate in vitamina C.

Cantitatea necesara pentru copilul tau:

- Varsta 1-3 ani: 15mg/zi

- Varsta 4-8 ani: 25 mg/zi

- Varsta 9-13 ani: 45 mg/zi.

Cum sa obtii mai multa vitamina C?

● O portocala contine aproximativ 70 mg de vitamina C.

● Pastreaza o farfurie cu fructe proaspete pe tejghea pentru a reprezenta o gustare delicioasa pentru copii.

● Adauga zmeura la briose, clatite sau piureuri sau serveste-le deasupra iaurturilor si cerealelor.

● Feliaza ardei iute rosu si verde si serveste-l cu putin iaurt.

 

vitamine pentru copii

 

Beneficiile vitaminei D pentru copii

De ce este importanta vitamina D pentru copii?

Vitamina D lucreaza cu calciul pentru a mentine oasele puternice pentru copii. Corpul nostru produce vitamina D atunci cand este expus luminii solare.

Copiii care nu petrec prea mult timp afara si nu beau lapte nu primesc destula vitamina D. Multe cereale sunt intarite cu vitamina D si se gaseste si in oua si peste, inclusive ton si somon.

Cantitatea necesara copilului tau:

- Varsta 1-13 ani: 5 mcg/zi.

Cum sa obtii mai multa vitamina D pentru copilul tau?

● Un pahar de lapte contine jumatate din cantitatea zilnica de vitamina D necesara copilului tau.

● Parasolarul blocheaza razele ultraviolete care produc vitamina D. Copiii au nevoie de doar 10 minute pe saptamana la soare pentru a avea parte de cantitatea necesara de vitamina D.

● Chiar si cei mai pretentiosi copii la mancare ar putea fi tentati in cazul in care somonul sau tonul sunt pusi in hamburgeri de peste sau in spaghete.

● Daca micutul tau nu este fan al laptelui, vorbeste cu doctorul sau pentru a vedea ce supliment de vitamina D e necesar.

 

Aportul vitaminei E in dieta unui copil

De ce este importanta vitamina E pentru copii?

Un antioxidant, vitamina E protejeaza celulele de bacteriile daunatoare care pot conduce la cancer sau boli ale inimii pentru copii. Copiii nu primesc destul din acest nutrient important.

Uleiuri ajutatoare, cum ar fi cele de floarea-soarelui sau sofranel, sunt surse bune, la fel ca si semintele de floarea-soarelui sau migdalele. Dar nucile nu sunt surse recomandate pentru copii deoarece exista riscul inecarii.

Cantitatea necesara copilului tau:

- Varsta 1-3 ani: 6mg/zi

- Varsta 4-8 ani: 7 mg/zi

- Varsta 9-13 ani: 11 mg/zi.

Cum sa obtii mai multa vitamina E?

● Un pumn de migdale contine mai mult de sapte mg de vitamina E, cantitatea zilnica necesara unui copil de opt ani.

● Adauga bucati de grau bogate in vitamina E in cereale, piureuri si chiftele pentru mai multa nutritie.

● Fa o salata cu ulei bogat in vitamina E si imprastie deasupra migdale feliate sau seminte de floarea-soarelui.

● Combina migdalele uscate, semintele de floarea-soarelui si fructele uscate preferate ale copilului tau pentru o gustare foarte nutritiva.

Acestea si multe alte vitamine si minerale sunt continute in legume si fructe. Astfel o alimentatie ce exclude zaharul si grasimile in exces, compensand cu portii dese de fructe sunt o metoda eficienta pentru dezvoltarea armonioasa a copilului tau.






Cuvinte cheie: Vitamine pentru copii , Dezvoltarea copilului



Posteaza un comentariu folosind contul de Utilecopii.ro

btn_anunturi

Reclama
close_button

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?