No SSO cookie

Recomanda prietenilor Utilecopii.ro

Consideri ca Potentiale probleme de somn la copii poate fi de folos si prietenilor sau cunostintelor tale?

Da un share si spune-le si lor despre acesta!

Potentiale probleme de somn la copii

In Copii , adaugat in
(5/ 1)
Printeaza Articol

Multe dereglari ale somnului pot sa isi faca aparitia la varsta adolescentei, printre care apneea obstructiva in somn, sindromul picioarelor nelinistite, narcolepsia, insomnia si dereglari ale ritmului - cum este si cazul tulburarii perioadei si a orelor de somn. Afla cateva sfaturi pentru promovarea unui somn sanatos al copilului tau!

Tulburarile frecvente de somn

Parintii ar trebui sa se intrebe daca somnolenta se interfereaza cu activitatea de zi cu zi sau daca este cauzatoare de disconfort. Ei ar trebui sa ceara parerile unui medic pediatru care are experienta in problemele de somn ale copiilor, mai ales daca micutul doarme excesiv, sforaie sau casca in timp ce doarme, mai ales ca acestia sunt factorii principali in aparitia apneei obstructive in somn la copii.

Sindromul picioarelor nelinistite ar putea sa isi faca aparitia daca un copil are probleme cu adormitul si se plange de crampe la picioare, mai ales daca au existat si alte astfel de cazuri in familie. Acest sindrom isi face aparitia in general noaptea si ar putea influenta capacitatea de a adormi a copilului tau.

Adultii care sufera de dereglarea perioadei si a orelor de somn sunt denumiti "bufnite de noapte", deoarece acestia nu pot sa adoarma inainte de ora 02:00, insa aceasta dereglare ii poate afecta si pe copii. Principalele simptome ale tulburarii perioadei de somn sunt greutatea de a adormi la ore normale de somn si incapacitatea de a se trezi dimineata devreme. Aceasta dereglare poate fi greu de suportat de catre un adult care are un serviciu la care trebuie sa fie prezent dimineata devreme, sa nu mai vorbim de un copil care trebuie sa mearga la scoala.

Cea mai buna modalitate de a-ti da seama daca adolescentul tau sufera de aceste dereglari este sa ii observi obiceiurile la culcare si la trezire. Daca suspectezi ca somnolenta lor este cauzata de orice altceva in afara de o lipsa a orelor necesare de somn, ar trebui sa faceti o vizita la medicul vostru.

 

copil doarme

 

Rutina de somn la copii

Un copil sanatos, care are parte de destule ore de somn si care nu este afectat de adolescenta timpurie, nu va fi obosit. In cazul cercetarilor asupra pacientilor de aceasta varsta s-a descoperit ca sunt cei mai activi oameni de pe planeta. S-ar putea ca acestia sa sufere de o diminuare si dereglare a orelor de somn.

Multi copii din zilele de azi nu au parte de orele necesare de somn si nu au parte de atat odihna cat au avut parte parintii lor, la varstele pe care le au ei. In timp ce exista un numar de factori sociali, exista si cativa factori fiziologici care afecteaza acest lucru. De exemplu televizorul, calculatorul si jocurile video sunt extrem de populare, insa sunt o activitate care nu necesita efort, asa ca nu este potrivita pentru orele de dinaintea somnului. Acestea acorda prea multa lumina ochiului copiilor, care poate afecta ritmul cardiac al unui corp normal. De asemenea, acestea sunt prea stimulante pentru ca ei sa se potoleasca si sa se pregateasca de somn. Activitatile fizice incordate, precum bataia cu perne, reprezinta o activitatea care pune probleme aparitiei somnului. Cititul, dusul, muzica si petrecerea timpului linistit cu familia sunt mult mai potrivite pentru cele 30-60 de minute de dinaintea somnului.

Se dovedeste ca ramane pe seama parintilor sa aiba grija ca adolescentii lor sa aiba parte de destule ore de somn. Inca e in regula ca la varsta de 12 ani sa ii spui ca e timpul sa mearga la culcare. Copiii nostri nu au de unde sa invete despre cum sa doarma corect daca nu le aratam ca trebuie sa o ia in serios, inca de dinainte de a ajunge la adolescenta. Le vom comunica o ora potrivita de somn si o vom aplica, ar trebui sa promovam activitati care nu combat aparitia somnului si ar trebui sa ne asiguram ca mediul in care dorm este unul care le ofera odihna potrivita.

Un copil cu varsta cuprinsa intre 9 si 12 ani are nevoie de 10 ore de somn in fiecare noapte. Timpul de somn de care poate avea parte copilul tau, fara ca tu sa intri la banuieli cum ca ar fi ceva anormal cu el, este cu o ora mai mult sau mai putin de cele 10 ore amintite mai sus. O buna modalitate de a stii care este timpul de somn potrivit copilului tau este sa observi atunci cand acesta se va ridica singur din pat si nu are nevoie de ore suplimentare de somn in weekend. Timpul necesar de somn nu poate fi calculat exact pentru copii. Insa somnul este la fel de important pentru sanatatea copiilor precum sunt si dieta sau exercitiile fizice.

Niciun copil (sau adult) nu poate sa dea tot ce poate atunci cand este somnoros. Somnolenta va afecta performantele scolare, miscarea sociala si sanatatea si fericirea generala. Asa ca ajuta-l sa aiba parte de un somn mai lung si mai bun.







Posteaza un comentariu folosind contul de Utilecopii.ro

btn_anunturi

Reclama
close_button

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?