Cum interactioneaza social copiii cu autism
In Boli si afectiuni
, adaugat in
(0/
0)
Copiii cu autism au o dizabilitate ce necesita atentie si grija din partea familie pe tot parcusul vietii. Afla mai multe despre cum se adapteaza copiii cu autism.
Uneori este o provocare pentru copiii normali sa isi faca prieteni la scoala, dar copiii cu autism infrunta si mai mari dificultati in timp ce invata cum sa interactioneze cu cei de varsta lor.
Copiii cu autism trebuie sa invete ceea ce noi nu avem nevoie sa facem. Ei nu poseda unele instincte firesti, innascute, pe care le avem noi pentru a ne face prieteni.
Unul dintre instinctele firesti innascute care le lipseste copiilor cu autism este acela ca nu gasesc interactiunea sociala un lucru placut.
De aceea, este important ca parintii si profesorii sa ii ajute pe copiii cu autism sa aiba o interactiune placuta astfel incat acestia sa isi doreasca mai mult sa fie in preajma altor copii.
Asa cum cititul poate fi dificil de invatat si mai ales sa fie placut pentru copiii obisnuiti in timpul cresterii si dezvoltarii lor, tot asa copiii cu autism se straduiesc adesea din greu sa se simta confortabil in preajma altora si sa indrageasca conversatia sau contactul cu alti oameni.
Cand ajuti un copil cu autism sa socializeze cu semenii sai, cel mai important lucru este sa va distrati mai intai, pe urma sa faceti ceea ce trebuie.
Asadar, cum pot parintii si profesorii sa faca interactiunea sociala placuta? Cand copiii cu autism observa ca parintilor lor le place o activitate, mai mult ca sigur ca vor incerca si ei si le va placea de asemenea.
Expertii sugereaza ca la inceput sa se foloseasca activitati simple, mecanice, pe care copilul le indrageste deja, cum ar fi jocul in nisip sau invartitul in leagan pentru a incuraja interactiunea.
Dupa ce copilul invata sa indrageasca activitatea respectiva alaturi de un parinte, acesta ar putea fi pregatit sa i se alature un alt copil.
O data ce copiii cu autism indragesc interactiunea sociala acasa, pot incepe sa invete mijloace de comunicare efective, sa se joace si sa-si faca prieteni la scoala.
Cand incerci sa-i inveti aptitudini sociale, este important sa intelegi pe deplin care factori afecteaza abilitatea copiilor cu autism de a invata. Copiii cu autism invata cel mai bine cand li se dau reguli si exemple concrete de urmat pentru a indeplini o sarcina.
Totusi asemenea exemple si reguli nu sunt formulate clar in interactiunea sociala si astfel copiilor cu autism le este greu sa participe sau sa se comporte adecvat.
De exemplu, un copil cu autism s-ar putea sa nu stie sa mentina contactul vizual in timpul conversatiei si s-ar putea sa priveasca in jos in timp ce discuta cu altii.
Acest fapt, de asemenea, poate afecta modul in care alti copii percep si abordeaza un coleg cu autism.
Foarte mult din felul cum oamenii se comporta din punct de vedere social nu numai ca este lipsit de o orientare precisa, dar este de asemenea spontan, inventiv, abstract si dezorganizat.
Copiii cu autism pot sa se fi jucat cu mingea de cinci ori cu succes, dar cand regulile sau evolutia acelui joc se modifica in vreun fel, de pilda daca li se alatura mai multi participanti sau se arunca mai multe mingi, acei copii s-ar putea sa nu fie in stare sa se adapteze usor la noile reguli.
Multi copii cu autism au de asemenea o intarziere a timpului de raspuns, asa ca a tine pasul cu un joc rapid sau a se adapta la o noua regula ar putea deveni foarte provocator pentru ei.
Pentru a ajuta la exprimarea problemei intelegerii evolutiei unui joc, mai ales cand acesta se termina, expertii sugereaza moduri speciale de a-i invata pe copiii cu autism cum sa faca numaratoarea inversa pana la sfarsitul jocului.
De exemplu, intr-un joc cu mingea, facilitatorii pot pregati cinci mingi pentru a fi aruncate. Dupa ce copilul a luat si a aruncat toate cele cinci mingi, va putea sa isi dea seama ca jocul s-a terminat intrucat nu mai sunt alte mingi de aruncat.
Acest lucru il va ajuta apoi pe copil sa inteleaga mai bine evolutia jocului.
Copiii cu autism trebuie sa invete ceea ce noi nu avem nevoie sa facem. Ei nu poseda unele instincte firesti, innascute, pe care le avem noi pentru a ne face prieteni.
.jpg)
De aceea, este important ca parintii si profesorii sa ii ajute pe copiii cu autism sa aiba o interactiune placuta astfel incat acestia sa isi doreasca mai mult sa fie in preajma altor copii.
Asa cum cititul poate fi dificil de invatat si mai ales sa fie placut pentru copiii obisnuiti in timpul cresterii si dezvoltarii lor, tot asa copiii cu autism se straduiesc adesea din greu sa se simta confortabil in preajma altora si sa indrageasca conversatia sau contactul cu alti oameni.
Cand ajuti un copil cu autism sa socializeze cu semenii sai, cel mai important lucru este sa va distrati mai intai, pe urma sa faceti ceea ce trebuie.
Asadar, cum pot parintii si profesorii sa faca interactiunea sociala placuta? Cand copiii cu autism observa ca parintilor lor le place o activitate, mai mult ca sigur ca vor incerca si ei si le va placea de asemenea.
Expertii sugereaza ca la inceput sa se foloseasca activitati simple, mecanice, pe care copilul le indrageste deja, cum ar fi jocul in nisip sau invartitul in leagan pentru a incuraja interactiunea.
Dupa ce copilul invata sa indrageasca activitatea respectiva alaturi de un parinte, acesta ar putea fi pregatit sa i se alature un alt copil.
O data ce copiii cu autism indragesc interactiunea sociala acasa, pot incepe sa invete mijloace de comunicare efective, sa se joace si sa-si faca prieteni la scoala.
Cum inveti copiii cu autism sa interactioneze
Cand incerci sa-i inveti aptitudini sociale, este important sa intelegi pe deplin care factori afecteaza abilitatea copiilor cu autism de a invata. Copiii cu autism invata cel mai bine cand li se dau reguli si exemple concrete de urmat pentru a indeplini o sarcina.
Totusi asemenea exemple si reguli nu sunt formulate clar in interactiunea sociala si astfel copiilor cu autism le este greu sa participe sau sa se comporte adecvat.
De exemplu, un copil cu autism s-ar putea sa nu stie sa mentina contactul vizual in timpul conversatiei si s-ar putea sa priveasca in jos in timp ce discuta cu altii.
Acest fapt, de asemenea, poate afecta modul in care alti copii percep si abordeaza un coleg cu autism.
Foarte mult din felul cum oamenii se comporta din punct de vedere social nu numai ca este lipsit de o orientare precisa, dar este de asemenea spontan, inventiv, abstract si dezorganizat.
Copiii cu autism pot sa se fi jucat cu mingea de cinci ori cu succes, dar cand regulile sau evolutia acelui joc se modifica in vreun fel, de pilda daca li se alatura mai multi participanti sau se arunca mai multe mingi, acei copii s-ar putea sa nu fie in stare sa se adapteze usor la noile reguli.
Multi copii cu autism au de asemenea o intarziere a timpului de raspuns, asa ca a tine pasul cu un joc rapid sau a se adapta la o noua regula ar putea deveni foarte provocator pentru ei.
Pentru a ajuta la exprimarea problemei intelegerii evolutiei unui joc, mai ales cand acesta se termina, expertii sugereaza moduri speciale de a-i invata pe copiii cu autism cum sa faca numaratoarea inversa pana la sfarsitul jocului.
De exemplu, intr-un joc cu mingea, facilitatorii pot pregati cinci mingi pentru a fi aruncate. Dupa ce copilul a luat si a aruncat toate cele cinci mingi, va putea sa isi dea seama ca jocul s-a terminat intrucat nu mai sunt alte mingi de aruncat.
Acest lucru il va ajuta apoi pe copil sa inteleaga mai bine evolutia jocului.
Posteaza un comentariu folosind contul de Utilecopii.ro