No SSO cookie

Recomanda prietenilor Utilecopii.ro

Consideri ca Micul dejun ideal pentru copii poate fi de folos si prietenilor sau cunostintelor tale?

Da un share si spune-le si lor despre acesta!

Micul dejun ideal pentru copii

In Alimentatie , adaugat in
(5/ 1)
Printeaza Articol

Cu toate ca mereu auzim ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, uneori nu se tine cont de sfatul nutritionistilor, iar copiii nu au parte de o masa echilibrata, care sa le asigure energia necesara pentru ziua ce sta sa inceapa.

De ce este important micul dejun?

Micul dejun este luat dupa 10-13 ore de somn (in functie de varsta copilului). In cursul noptii, organismul arde circa 600 de calorii, iar copilul, in plina perioada de crestere, are nevoie de nutrienti. Statistica arata ca, in absenta acestei mese, consumul de grasimi in cadrul celorlalte mese este mai mare decat ar fi indicat. Mai mult, absenta micului dejun favorizeaza rontaitul intre mese, comportament care duce, in timp, la acumulare de kilograme nedorite.

Studiile subliniaza stransa legatura dintre luarea micului dejun si performantele cognitive si capacitatea de creatie. Acestea din urma sunt mai scazute daca se sare peste micul dejun sau daca acesta este insuficient. La aceeasi concluzie s-a ajuns si in ceea ce priveste calculul mental, realizarea operatiilor simple sau memorarea.

Micul dejun este o masa indispensabila atat pentru trup, cant si pentru psihic. Iata ce contine micul dejun recomandat de nutritionisti:

● un produs lactat: lapte, branza sau iaurt. Acesta aduce organismului proteine, calciu, vitaminele A, B2 si D;

● paine sau cereale. Bogate in glucide, cerealele contin vitamine, saruri minerale si fier;

● o bautura calda sau rece, pentru hidratare;

● un fruct proaspat, un suc proaspat sau compot, surse de vitamina C si de saruri minerale.

Micul dejun propus mai sus asigura 20-25% din aportul energetic zilnic, prin asocierea glucidelor simple, complexe si proteinelor. Este sarac in lipide, asigurand necesarul de calciu, fier si vitamine pentru organism. Datorita acestui aport energetic si nutritiv, organismul va putea face fata solicitarilor de peste zi, iar copilul nu va suferi de oboseala sau de tensiune scazuta.

Cerealele asigura nevoile nutritionale ale copiilor si pe cele ale adolescentilor. Acestia din urma au tendinta de a respinge produsele lactate atat de necesare in perioada de crestere. 1200 mg de calciu pe zi sunt recomandate adolescentilor. Cerealele favorizeaza consumul de lapte si de iaurt. Briosele, cornurile, ciocolata si alte alimente de acest fel sunt de evitat la micul dejun, intrucat sunt bogate in zahar si grasimi.

In ceea ce priveste sucurile de fructe, nutritionistii recomanda ca acestea sa fie consumate fara adaos de zahar. Sucurile trebuie consumate imediat dupa preparare, intrucat vitamina C este distrusa la lumina.





Cuvinte cheie: Alimentatia copilului , Lapte de vaca


Articole recomandate:

Alegeri pentru micul dejun

Un mic dejun sanatos ofera energie copilului pe tot parcursul diminetii. Evita produsele care contin ...

Copiii si micul dejun

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Iti oferim mai jos argumente care sa confirme imp ...


Posteaza un comentariu folosind contul de Utilecopii.ro

btn_anunturi

Reclama
close_button

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?