No SSO cookie

Recomanda prietenilor Utilecopii.ro

Consideri ca Fructe pentru bebelusi - alimentatie sanatoasa poate fi de folos si prietenilor sau cunostintelor tale?

Da un share si spune-le si lor despre acesta!

Fructe pentru bebelusi - alimentatie sanatoasa

In Alimentatie , adaugat in
(0/ 0)
Printeaza Articol

Fructele sunt pline de vitamine si nutrienti ce ajuta la dezvoltarea celui mic. Vitaminele ajuta la imbunatatirea vederii, la dezvoltarea musculara si osoasa si ii dau celui mic energie pentru a se juca toata ziua.

Pentru ca toamna pot fi gasite multe fructe iata ce contin si care este cantitatea recomandata din fiecare fruct pentru masa copiilor.

 

mar

 

Mere in alimentatia bebelusului

Merele sunt un simbol al sanatatii. Expresia "Un mar pe zi tine doctorul la distanta" fiind o zicala clasica ce intareste proprietatile marului.

Merele sunt bogate in vitamine precum:

- Vitamina C

- Vitamina A

-Vitamina K

- folati

Marul este un bun aliat impotriva deshidratarii datorita continutului de potasiu, calciu si fosfor.

Nu ii da mere copilului ce sufera de diaree, dar nici in cantitati mari celui ce nu are astfel de probleme deoarece merele au un continut mare de fibre- 4.4 grame! In forma cruda marul este recomandat in constipatie.

Marul, mai exact sucul de mar nu este indicat in cazul bebelusilor ce sufera de colici!

Consumul de mere in alimentatia copilului ajuta la imbunatatirea vederii si la crestere prin vitamina A. Aportul de vitamina B din aceste fructe ajuta la fortificarea sistemului nervos, iar vitamina C este un bun antioxidant.

 

Cand poate fi introdus marul in alimentatie?

 

Pireul de mere si sucul de mere poate fi introdus in alimentatia bebelusului doar dupa varsta de 6 luni. Sucul de mar se pregateste doar dintr-un singur mar amesteca cu 50% apa. De asemenea marul este recomandat ca prim fruct deoarece nu contine acid citric ce poate provoca alergie la bebelusi.

 

Cantitatea de mere pentru copii:


Pentru copiii intre 6-12 luni: 1 mar

Pentru copiii intre 2-6 ani: 1 mar si jumatate

(o cantitate mai mare creste riscul de aparitie al balonarii)

 

 

pere

Pere in dieta bebelusului

 

O para contine aceeasi cantitate de vitamina C si de potasiu precum un mar insa para este superioara prin continutul de fructoza.

In plus para are o cantitate dubla de folati si vitamina K.

Perele sunt mai bogate in fibre si sunt recomandate in constipatie.

Din punct de vedere caloric sunt recomandate fiind mai bogate in fructoza.

La bebelusi perele sunt al doilea fruct recomandat. La bebe mai mare de 6 luni ajuta in constipatie, dar si la inhibarea refluxului esofagian.

 

 

 

pruna

Prune in alimentatia bebelusului

Prunele sunt fructe recomandate in alimentatia bebelusului. Acestea au potasiu, vitamina A si fier, insa aportul de vitamine din complexul B este mai scazut.

Nu oferi copilului prune intregi ci serveste-le sub forma de pireu de fructe. Pentru o mai buna absorbtie trebuie ca sucul sa fie diluat cu 50% apa.

Prunele pot fi adaugate in alimentatia bebelusului dupa varsta de 6 luni.

 

Cantitatea de prune pentru copii:


Pentru copiii pana intr-un an: 1 pruna

Pentru copiii intre 1-2 ani: 2 prune

Pentru cei intre 2-6 ani: 3 prune

 

 

strugure

 

 

Struguri in dieta bebelusului

 

Strugurii nu sunt alergeni, insa copiii se pot ineca usor cu bobitele de strugure sau cu samburii acestora.

Astfel aceste fructe pot fi introduse in alimentatia bebelusului dupa varsta de 1 an. Acestia sunt buni antioxidanti si hipocalorici, insa de asemenea au un continut mic de fibre.

Strugurii sunt bogati in vitaminele A, C si K. Acest aport ii claseaza drept cei mai buni antioxidanti.

 

Cantitatea de struguri in alimentatia copiilor:

Pentru copiii intre 10-12 luni: o cana de struguri

Pentru copiii intre 2-6 ani: o jumatate de ciorchine- 1 chiorchine intreg de mici dimensiuni





Cuvinte cheie: Fructe in alimentatia copilului , Alimentatia bebelusului , Alimentatia copilului , Legume in alimentatia copilului


Articole recomandate:

Kiwi

Fructul de Kiwi este bogat in vitamina A, vitamina C, fibre, potasiu şi acid folic. El nu aprezint ...

Prunele

Prunele sunt bogate in fibre si vitamine A si C dar sarace in colesterol si sodiu. La fel ca celela ...


Posteaza un comentariu folosind contul de Utilecopii.ro

btn_anunturi

Reclama
close_button

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?