No SSO cookie

Recomanda prietenilor Utilecopii.ro

Consideri ca Copiii nu sunt niste adulti mai mici poate fi de folos si prietenilor sau cunostintelor tale?

Da un share si spune-le si lor despre acesta!

Copiii nu sunt niste adulti mai mici

In Alimentatie , adaugat in
(0/ 0)
Printeaza Articol

O alimentatie sanatoasa este esentiala pentru copii. Micutii trebuie sa-si dezvolte inca de mici obiceiuri alimentare sanatoase.

Copiii au nevoie de mai mult decat o simpla hrana echilibrata. Mancarea necesita preparare si servire adecvata. Ei trebuiesc obisnuiti de la inceput cu mancaruri sarace in sare sau zahar, dar ornamentate dragut cu verdeturi.

alimentatie copilLasa copilul sa aleaga cantitatea pe care o mananca si nu ii umple farfuria de la inceput.

Sandvisurile sunt mancate cu placere de catre copii, in special daca sunt apetisante.

Copiii sunt puternic influentati de stimulii vizuali.

O ambianta placuta, linistita, o atmosfera prietenoasa, precum si obiceiurile alimentare, joaca un rol important la o masa.

Un copil nu trebuie sa fie lasat singur in timpul mesei.

Ei trebuie sa fie treziti la timp dimineata.

O pauza dupa gradinita sau scoala poate creste pofta de mancare in vederea pranzului.

Fiecare copil are un necesar propriu


Tabelele cu necesarul zilnic de alimente si energie (in Joule, respectiv Calorii) arata doar valoarea medie corespunzatoare unei categorii de varsta.

Aceste valori nu sunt fixe pentru copii, ci sunt doar orientative. Copiii linistiti sau de statura mai mica pentru varsta lor prezinta un necesar zilnic mai scazut, pe cand cei agitati, plini de energie au nevoie de o masa mai consistenta.

In orice caz, trebuie avuta grija ca acesti copii sa nu consume prea multe alimente cu valoare energetica crescuta, precum dulciuri, chipsuri, limonada, deoarece acest lucru poate duce la o crestere semnificativa in greutate.

Apa, un aliment important


Apa este unul dintre cele mai importante alimente. In timp ce corpul uman poate supravietui saptamani intregi fara alimente solide, lipsa lichidelor poate duce la deces in cursul a doua pana la patru zile.

Cu cat un copil este mai mic, cu atat mai este mai sensibil la aportul insuficient de lichide. In timpul zilelor calduroase, la sport sau la joaca, necesarul de lichide al copiilor sanatosi se poate dubla.

Lichidele ideale pentru linistirea setei sunt apa plata precum si ceaiuri de fructe sau plante din pliculete si din plante uscate, fara adaos de zahar.

Sucurile naturale din fructe contin in mod normal aproximativ 10% zahar sub diferite forme, motiv pentru care, pentru disparitia senzatiei de sete, ele trebuie diluate cu apa in raport de 1:1. Vitaminele sub forma dizolvata nu sunt necesare intr-o dieta variata.

Sucurile de fructe, nectarul, sucurile acidulate, cola, limonada si berea nu sunt potrivite in caz de sete, deoarece contin o cantitate crescuta de zahar.

Cafeaua naturala, ceaiul negru si Cola contin cofeina si trebuiesc evitate datorita efectul lor stimulator.

Copiii nu mananca aceasi cantitate in fiecare zi


Fluctuatiile cantitative in consumul zilnic de alimente fac parte din obiceiurile normale ale unui copil sanatos. La un copil care mananca mai multe zile la rand mai putin, nu exista riscul de lipsa de substante nutritive.

Astfel, sucurile care cresc apetitul, precum si suplimentele nutritive nu-si gasesc rostul. De asemenea, copilul care mananca in decursul mai multor zile mai mult decat necesarul prevazut, nu se va ingrasa.

In schimb, daca aceste modificari persista timp indelungat, trebuie consultat pediatrul sau un nutritionist, impreuna cu care se va stabili un plan alimentar, in vederea evitarii unei alimentatii nesanatoase.




Cuvinte cheie: Alimentatia copilului



Posteaza un comentariu folosind contul de Utilecopii.ro

btn_anunturi

Reclama
close_button

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?